Τρίτη 14 Ιουνίου 2022

Γνωστοποίηση δημοσίευσης της υπ' αριθ. 13/08-06-2022 πράξης της Επιτροπής του άρθρου 1 του ν. 3900/2010.

      ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ                                                 
                                                                                                                                
ΠΡΑΞΗ  13/2022
της Επιτροπής του άρθρου 1 παρ 1 του ν 3900/2010
 
H Επιτροπή του άρθρου 1 του ν. 3900/2010, αποτελούμενη από τον Δημήτριο Σκαλτσούνη, Πρόεδρο του Συμβουλίου της Επικρατείας, την αρχαιότερη Αντιπρόεδρο και Πρόεδρο του αρμόδιου καθ' ύλην Δ΄ Τμήματος Μαρία Καραμανώφ και τον επόμενο κατά σειρά αρχαιότητας Αντιπρόεδρο Ιωάννη Γράβαρη,
 
Αφού έλαβε υπ' όψιν:
α) το άρθρο 1 του ν 3900/2010,
β) την από 6.5.2022 (ΠΑ 10/11.5.2022) αίτηση της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «Meccanica Group A.E. - Ανώνυμη Εταιρεία Κατασκευών, Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Παροχής Υπηρεσιών», με την οποία ζητείται, κατ’ επίκληση του άρθρου 1 παρ. 1 του ν. 3900/2010, να εισαχθεί προς εκδίκαση στο Συμβούλιο της Επικρατείας η ΑΚ614/4.4.2022 αίτηση ακυρώσεως – αναστολής της ίδιας κατά της τέως Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) και νυν Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ), και της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ Α.Ε.», που εκκρεμεί ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών. Με την εν λόγω αίτηση η αιτούσα εταιρεία, συμμετέχουσα στην ανοικτή διαγωνιστική διαδικασία που προκηρύχθηκε από την ανώνυμη εταιρεία «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ Α.Ε.» δια της 6221/2021 διακήρυξης, ζητά να ακυρωθούν (α) η 427/2022 απόφαση της τέως Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) και νυν Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) καθ’ ο μέρος δεν έγινε δεκτή η προδικαστική προσφυγή της αιτούσας και (β) η 1.1.2./2865/13.1.2022 απόφαση της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ Α.Ε.». Με την υπό κρίση αίτηση προβάλλεται ότι με την ως άνω αίτηση ακυρώσεως – αναστολής τίθενται ζητήματα γενικότερου ενδιαφέροντος τα οποία αφορούν σε ευρύτερο κύκλο προσώπων, ήτοι το σύνολο των διαγωνιστικών διαδικασιών, ενώ εκκρεμεί μεγάλος αριθμός δικών σχετικά με τα ζητήματα αυτά και υφίσταται κίνδυνος έκδοσης αντιφατικών αποφάσεων. Ειδικότερα, τίθενται, κατά την αιτούσα, τα εξής ζητήματα: 
1.  Εν σχέσει με τη διάταξη του άρθρου 103 παρ. 2 του ν. 4412/2016, όπως τροποποιήθηκε με το ν. 4782/2021: εάν είναι δυνατή η συμπλήρωση δικαιολογητικών, που έχουν υποβληθεί κατά το στάδιο της κατακύρωσης, εάν συντρέχει υποχρέωση του αναθέτοντα φορέα να καλέσει προς τούτο τον προσωρινό ανάδοχο, ενόψει και της αρχής της ίσης μεταχείρισης των οικονομικών φορέων στη διαγωνιστική διαδικασία, εάν δύναται η Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων κατά την εξέταση προδικαστικής προσφυγής να κρίνει ότι ο αναθέτων φορέας έπρεπε να καλέσει τον προσωρινό ανάδοχο προς συμπλήρωση του υποβληθέντος δικαιολογητικού, ανεξαρτήτως προβολής ισχυρισμού από τον τελευταίο, ως και εάν δύναται προσωρινός ανάδοχος, παρεμβαίνων ενώπιον της ΕΑΔΗΣΥ να θέσει το πρώτον ενώπιον του αρμόδιου δικαστηρίου κατά την εξέταση αιτήσεως ακυρώσεως και αναστολής κατά της απόφασης ΕΑΔΗΣΥ, τον ισχυρισμό για υποχρέωση κλήσης αυτού προς συμπλήρωση δικαιολογητικού από τον αναθέτοντα φορέα, ενόψει και της αρχής της ίσης μεταχείρισης των διαγωνιζόμενων οικονομικών φορέων στη διαγωνιστική διαδικασία.
2. Εν σχέσει με τη διάταξη του άρθρου 104 παρ. 1 στ. α’ του ν. 4412/2016 όπως τροποποιήθηκε με το ν. 4782/2021: εάν το ΕΕΕΣ αποτελεί και μέσο απόδειξης πλήρωσης των όρων της διακήρυξης, ώστε να αρκεί η κατά δήλωση, βάσει αυτού πλήρωσή τους κατά τον χρόνο συμμετοχής και υποβολής της προσφοράς, εάν δύναται να μετατεθεί ο χρόνος πλήρωσης των όρων της διακήρυξης από τους οικονομικούς φορείς, από το χρόνο συμμετοχής στον χρόνο κλήσης προς κατάθεση δικαιολογητικών κατακύρωσης ή ακόμα και κλήσης προς συμπλήρωση αυτών κατ’ άρθρο 103 παρ. 2 του ν. 4412/2016, ενόψει και των οριζομένων στο άρθρο 79 του ν. 4412/2016, και εάν δύναται το ΕΕΕΣ να καταλαμβάνει μελλοντικά γεγονότα, ώστε να μην απαιτείται η πλήρωση των όρων της διακήρυξης κατά το χρόνο της συμμετοχής και υποβολής της προσφοράς αλλά μόνο η κατά δήλωση, βάσει του ΕΕΕΣ πλήρωση αυτών.
3. Εν σχέσει με τις διατάξεις των άρθρων 56 και 82 του ν. 4412/2016, ζητήματα αναγόμενα στη διαπίστευση των οργανισμών αξιολόγησης συμμόρφωσης των οικονομικών φορέων, με πρότυπα διασφάλισης ποιότητας («ISO») ενόψει και των οριζομένων στον Κανονισμό 765/2008, ειδικότερα δε εάν οι ως άνω οργανισμοί δύνανται να είναι διαπιστευμένοι από οργανισμούς διαπίστευσης τρίτων χωρών, εκτός Ε.Ε., χωρίς την τήρηση του ως άνω Κανονισμού, εάν η ενδεχόμενη συμμετοχή εθνικού φορέα διαπίστευσης της Ελλάδος (ΕΣΥΔ) σε ένωση προσώπων, στην οποία συμμετέχει και οργανισμός διαπίστευσης τρίτης χώρας, δύναται να αναιρεί τα οριζόμενα στον ως άνω Κανονισμό, εάν στην ως άνω περίπτωση δύναται οργανισμός αξιολόγησης συμμόρφωσης εγκατεστημένος σε τρίτη χώρα να λαμβάνει διαπίστευση από τον οργανισμό διαπίστευσης τρίτης χώρας και να χορηγεί πιστοποιητικά «ISO» σε οικονομικούς φορείς προς τήρηση των απαιτήσεων του ν. 4412/2016, εάν στις ως άνω περιπτώσεις υφίσταται παράβαση της υποχρέωσης διατήρησης αποκλειστικώς ενός εθνικού οργανισμού διαπίστευσης ανά κράτος μέλος σύμφωνα με τον ως άνω Κανονισμό, και εάν η αποδοχή της ισχύος πιστοποιητικού «ISO» οικονομικού φορέα εγκατεστημένου στην Ελλάδα, χορηγηθέντος από οργανισμό αξιολόγησης συμμόρφωσης, εγκατεστημένο σε τρίτη χώρα, κατόπιν διαπίστευσης από φορέα διαπίστευσης τρίτης χώρας, χωρίς την τήρηση του Κανονισμού 765/2008, λόγω συμμετοχής του εθνικού φορέα διαπίστευσης της Ελλάδος (ΕΣΥΔ) σε ένωση προσώπων στην οποία συμμετέχει και ο φορέας διαπίστευσης της τρίτης χώρας, συνιστά νόμιμη διαδικασία ανάθεσης άσκησης δημόσιας εξουσίας σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου τρίτων χωρών. 
γ) το γεγονός ότι με την ΠΝ 10/16.5.2022 πράξη της Επιτροπής του άρθρου 1 του ν. 3900/2010, έχει εισαχθεί ενώπιον του Δικαστηρίου η ΑΚ 650/7.4.2022 αίτηση ακύρωσης – αναστολής της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» για ζητήματα αναγόμενα στην κατά τα ανωτέρω συμπλήρωση των ελλείψεων των δικαιολογητικών κατακύρωσης κατά τη διαγωνιστική διαδικασία κατ’ εφαρμογή του άρθρου 103 του ν. 4412/2016, όπως τροποποιήθηκε με τον ν. 4782/2021, ενώ το ειδικότερο ζήτημα σχετικά με την προβολή το πρώτον ενώπιον του αρμοδίου δικαστηρίου, από τον παρεμβαίνοντα ενώπιον της ΕΑΔΗΣΥ προσωρινό ανάδοχο, ισχυρισμού για υποχρέωση κλήσης αυτού προς συμπλήρωση δικαιολογητικού από τον αναθέτοντα φορέα, δεν προκύπτει εκ των προσκομισθέντων με την αίτηση στοιχείων, ότι ανακύπτει εν προκειμένω.
δ) ότι ως προς τα λοιπά ως άνω ζητήματα συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής του άρθρου 1 του ν. 3900/2010
ε) ότι για την αίτηση αυτή έχει κατατεθεί το νόμιμο παράβολο (κωδικοί ηλεκτρονικού παραβόλου 50614840395211070035 και 50616558995211070095).
 
α π ο φ α σ ί ζ ε ι
 
την αποδοχή του ανωτέρω αιτήματος και
 
δ ι α τ ά σ σ ε ι
 
1. Να εισαχθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας η με αριθμό κατάθεσης ΑΚ 614/4.4.2022 αίτηση ακυρώσεως – αναστολής της αιτούσας εταιρείας, η οποία εκκρεμεί ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών,                       
2. Να αποδοθεί στην αιτούσα το κατατεθέν για την υποβολή της παρούσας αιτήσεως παράβολο, και
3. Να δημοσιευθεί η πράξη αυτή στις ημερήσιες εφημερίδες «ΤΑ ΝΕΑ» και «ΕΣΤΙΑ» και να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Συμβουλίου της Επικρατείας.                                                     
 
Η παρούσα πράξη συνεπάγεται την αναστολή εκδίκασης των εκκρεμών υποθέσεων, στις οποίες ανακύπτουν τα ίδια ζητήματα.
Αθήνα,  8 Ιουνίου 2022
 
 
Δημήτριος Σκαλτσούνης                 Μαρία Καραμανώφ                          Ιωάννης Γράβαρης
 
 
Κοινοποίηση:
1) Γενικό Επίτροπο της Επικρατείας των Τακτικών Διοικητικών Δικαστηρίων (προκειμένου να μεριμνήσει για την γνωστοποίηση της πράξεως στα Διοικητικά Δικαστήρια της Χώρας).                
2) Διοικητικό Εφετείο Αθηνών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου